Ervaart u WiFi problemen met uw nieuwe iPad 3? Blijkbaar bent u niet de enige. Volgens een onlangs verschenen rapport van 9to5mac hebben honderden nieuwe iPad 3 gebruikers contact opgenomen met de online support van Apple om een klacht in te dienen over deze kwestie.

9to5mac heeft een interne memo van Apple in handen gekregen, in de bovenstaande memo zien we dat medewerkers de opdracht hebben gekregen om de getroffen nieuwe iPad 3’s naar Apple te sturen voor inspectie en ze vervangen onder garantie.

De WiFi problemen lijken alleen invloed te hebben op de nieuwe iPad 3 WiFi only uitvoering. Zo melde gebruikers dat de verbinding wordt onderbroken, trage data snelheden en problemen met het vinden van WiFi netwerken.

Een nieuwe iPad 3 gebruiker geeft een uitleg over de bug:

I am in a hotel with my laptop and new iPad 3. The laptop Wi-Fi reception is as strong as it gets, but the iPad only registers a weak signal. Anyone else having similar problems? Any suggestions?

Als u ook problemen ondervind met uw nieuwe iPad 3, dan kunt het beste naar een lokale Apple Store gaan. Als zij vaststellen dat het niet om een software bug gaat, zullen ze   je nieuwe iPad 3 in beslag nemen en u een nieuwe iPad 3 geven.

  • iPad 3

    Ik heb een iPad 3 gekocht (16GB Wifi Only) maar heb tot heden geen probleem ondervonden met mijn internet.

  • P. van Amelsfoort

    Ik heb vorige week een iPad 3 wifi 16G gekocht.
    Continu wordt wifi verbroken. Na opnieuw opstart van iPad heb ik weer even verbinding.
    Wifi signaal is maximaal.

    • Anders even terug brengen naar de Apple Store

    • Yazoo

      Heb zelfde probleem. Is er al een oplossing voor?

  • Corine

    Hallo, ik heb de ipad wifi 4g 16 gb ondanks dat signaal sterk genoeg is blijft hij vaak hangen of zoeken. Al een paar keer alles gereset maar niks helpt

    • iPhonemania

      Anders even langs een Apple Store langs gaan.